CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, August 21, 2009

SALAM RAMADHAN BUAT KALIAN

..Assalamualaikum..
..Salam.......sejahtera..
..Kepada anda semua..
...Moga.............bahagia...

Wah..nasyid gitu,ye la da nak puase kan esok.harusla bertukar seketika..dari rock ke nasyid..sempena menghormati bulan yang mulia ini.pastinye malam td ramai yang ternanti2 pengumuman hari berpuasa..maka bila sudah di umumkan adalah yang menjerit2..melompat2..ade ade gak yang sedih sbb pas nih x bole da mkn t.hari.kene la bangun subuh2 untuk sahur n makan mase berbuka..




Maka hari ni kene la makan ape yang kalian mau makan n teringin..agar tiada yang terliur bile da berpuase nnt.nape aku kate begini..nak tau kisahnye??meh aku cerite erk..tadi mase nak punh card..ternampak pak guard tu sedang mkn nasi lemak.aku punye la terliur..org jawa cakap ngenceeeesss..hahahh.maka aku laju kan langkah ku ke opis n segera menalipon kawan ku yg mungkin dlm perjalanan lagi.alhamdulillah..dia pon mmg kebetulan mau membeli sarapan pagi.maka aku kirim sajalah..skrg perut pon da terisi dgn nasi lemak n air nescafe..



**ingat erk..esok da x boleh makan n minum**



tapi aku ade terpk tentang pemakaian mask nih..bukan ape kengkawan.takut plak ade yang mengambil kesempatan.ye la,mane tau ade yang time tu bendera merah sedang berkibar.nak makan harusla sorok2 kan??jadi care yang paling mudah pakai jer mask tu sambil mengunyah.sape perasan kan kalau kite buat macam tu.hahahah..x baik tau,Tuhan marah kalau kite buat mcm tu.kene la hormat orang lain yang berpuase.




"Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan "
"Ya Allah tolong abaikan puasa ummat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:
* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada);
* Tidak berma'afan terlebih dahulu antara suami isteri;
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.
Maka Rasulullah pun mengatakan Amiin sebanyak 3 kali. Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah Malaikat dan yang meng-amiinkan adalah Rasullullah dan para sahabat , dan dilakukan pada hari Jumaat.

Jadi..sudahkah kalian bermaaf2fan sesama sendiri???x yah nak tunggu raya baru nak bermaafan okey..kang sebelom balik kerja bole la bersalam salaman erk.maka dgn ini,aku pon nk mintak maaf la pada kalian semua yang membaca blog ini,mane la tau aku ade tercedok sesuatu dari blog kalian ke or sebarang comment yang aku lontarkan ade menghiris hati kalian juga.maafkan aku ye..

Sekian..
.
.
.
Assalamualaikum wbt…
NOTA KAKI: SILA SIMPAN SEGALA BALANG OR TUPPERWARE YANG MENGANDUNGI MAKANAN..CAWAN2 OR GULA2 YANG BERADA ATAS MEJA KALIAN KE DALAM LACI MEJA ANDA BAGI MENGELAK KAN ANDA SEMUA TERMAKAN PADA HARI ISNIN NANTI..KANTOI PLAK NANTI.INGAT!!!

5 comments:

~daRLee ZuRiS~ said...

selamat berpuasa,roy!
:)

nanonano said...

salam kenal geng jawa rangers !
hihi..

slamat berpuasa yer
;)

khairulhaya said...

laptop2vpro:
hi friend..
nice 2 knowing u..
have a nice day 2 u 2..
thanks ya..

~darlee zuris~:
time kaceh mummy zuris..jaga kesihatan kamu yee:p

nanonano:
time kasih nano sbb sudi jenguk blog roy nih..
salam ramadhan buat kamu juga..

Mrs Shareeda said...

selamat berpuasa cik roy.. ;)

khairulhaya said...

Miss Shareeda:

salam ramadhan juga buat kamu cikgu..

semoga ramadhan yang mulia ini membawa seribu keberkatan pada kita semua..

selamat menjalani ibadah puasa:p

Blog Widget by LinkWithin