CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, February 24, 2010

10 HARI PEMERGIANNYA..

ASSALAMUALAIKUM..
Salam bertemu kembali setelah beberapa hari merehatkan diri,dan hari ni diberikan sedikit kekuatan untuk menghasilkan entry ini..Alhamdulillah semua dah selamat..tapi hati masih diselubungi kesedihan yang teramat sangat.asal terpandang benda or tempat yang berkaitan dengan arwah pasti akan datang kesedihan lalu mengalir la air mata tanpa aku sedar..
memang la kata orang x baik di tangisi orang yang sudah pergi...tapi mungkin terlalu sukar untuk aku mengawal emosi..sampai kadang2 tu..atas motor mase balik kerja pon aku bole menangis..sampai ada penunggang motosikal yg lain perasan..kadang bila aku x dapat tahan kesedihan tu..maka pada abg k la tempat aku mengadu sambil aku menangis teresak2..
terlalu sukar untuk aku buang perasaan sedih yang sedang melanda diri kala ini..lagi2 bila ternampak emak aku yang kadang2 pon menangis bila terkenangkan arwah..ada sekali tu..masa aku sedang cuci tikar di luar rumah..kebetulan emak baru balik dari dialysis..dengan badan yang x berapa sihat..lalu aku terdengar mak cakap"bang..yati da balik ni"sambil menangis perlahan..biase kalau mak balik dari dialysis..mesti ayah ada menunggu kat pangkin di beranda rumah ,dimana tempat ayah aku terlantar sakit selama 3 bulan..siang n malam ayah terbaring di beranda rumah..ayah memang x mau tido or baring dalam rumah..rimas katanya..sampai aku or abg aku terpaksa bergilir2 tido kat kerusi untuk temankan ayah..
terlalu banyak kenangan manis yang x dapat aku lupakan..lagi2 aku lah yang paling rapat dengan arwah..nama aku juga la yang selalu dipanggil bila mahukan sesuatu.sampai sekarang masih terngiang2 di telinga.terasa ayah masih ada lagi..kadang aku rasa macam ayah masih sihat n ada kat rumah..tapi bila balik kerja,tengok ayah x ada..masyaAllah..kenapa la aku jadi macam ni..mungkin aku terlalu merindui ayah..rindu pada senyum tawa..lawak n teguran ayah..
sebelum ayah pergi..aku sempat minta ayah merestui perkahwinan aku ngan abg k..doakan kebahgiaan kami..sehari sebelum ayah pergi..aku la yang mandi n bersihkan ayah..kini semua tu hanya tinggal kenangan yang x mungkin dapat aku lupa kan..aku masih tidak puas untuk menjaga ayah..tidak puas untuk membalas jasa ayah..tanpa ayah siapa lah aku..dia lah yang mencari rezki..beri makan..pakai n sekolah kan aku..kerna ayah juga la aku berani drive kereta..teguran2 ayah tu yang memberi aku semangat n kekuatan..
kalau dulu sebelum nak keluar rumah pasti aku aku akan jerit perlahan minta izin dari mak n ayah kalau nak keluar.."mak pergi..yah pergi.."sudah sebati perkataan tu dalam diri aku..sampai sekarang,kalau nak kuar or pergi kerja aku tetap akan jerit macam tu gak cuma perkataan ayah tu hanya ku sebut dalam hati..
pada kalian yang masih ada mak n ayah..jagalah mereka sebaik mungkin..sayangi lah mereka,hormati mereka..tanpa emak n ayah siapa lah kita di bumi Tuhan ini..
sekian...
**W.A.S.S.A.L.A.M**

7 comments:

Afira said...

takziah..semoga rohnya dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan orang - orang yang beriman. Semoga awak lebih tabah.

NURUL said...

sedih nurul baca luahan roy nie. roy kena tabah ye. bilalah kita mahu bertemu. berkenalan di dunia blog saja rasa mahu berjumpa roy.

khairulhaya said...

Afira:
time kasih fira..roy sdg cuba lawan perasaan sedih roy skrg ni..terkilan sgt sbb arwah x sempat tgk roy kahwen..

NURUL:
hanya kt blog ni je la tmpt roy luahkan perasaan..roy teringin nak jumpe nurul n baby skali..terpulang pada nurul la..roy ok je..tp nk jumpe kt mane erk..nurul tetapkan dulu..klu ok,kite jumpe la nnt..

NURUL said...

roy jadi kawin bila?

khairulhaya said...

NURUL:
ada gak insan prihatin mcm nurul ni..roy tunda tahun depan..mybe cukup kan setahun pemergian arwah..klu ikut adat jawa kena ganti tahun..bakal mak mtua pon ckp klu mamak pon diorang ganti tahun gak..

so.klu x ada aral insyaayllah bln 2 tahun depan..nurul..no nurul roy da x ada la..kan hari tu hp roy hilang..so bole x nurul msj roy..
tq nurul..

aleena said...

sedihnya bile baca..sape tak sayang parents kan tambah lagi bile kite rapat sgt..jodoh maut ketentuan tuhan..pasti ade hikmah di sebalik kejadian..

pape pon b strong ya roy..kuat ya..
semoga rohnya dicucuri rahmat.amin.

khairulhaya said...

aleena:
thanks dear..jadi..sementara masih ade parents ni hargai lah mereka okey..

Blog Widget by LinkWithin