CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, August 13, 2010

KERJA KERAS DI WAKTU REHAT..


Salam dan hai..

sedar x sedar hari sudah masuk hari ke 3 kite menjalani ibadah puasa..pada bakal2 pengantin yang bakal melangsungkan perkahwinan selepas raya pasti nye x akan melepaskan masa2 yang ada ni untuk membuat persiapan..btol kan..termasuk lah aku walau pon mase yang tinggal masih ada 6 purnama lagi..


disebabkan perasaan yang bercampur aduk ni..aku cube segerakan segala urusan perkahwinan aku..untuk mengisi waktu rehat..malam dan waktu cuti aku..aku sedang jalankan projek aka misi membuat bunga telur untuk di isi dalam goodies aku nanti..ikutkan hati memang nak beli je tapi kebanyakan yang aku jumpa sumenye x menepati citarasa dan tema aku..kuning+oren sumenye..mesti lah aku x nak kan...




yang aku sedar kebelakangan ni..dah kurang orang nak bagi bunga telur pada tetamu2 yang hadir..mungkin sudah di anggap kolot barang kali or ade juga yang mengikut budget..takut budget lari kot..tapi aku pon bukan lah orang yang mampu nak bagi goodies yang mahal2..cukup lah sebagai syarat dan mengikut kemampuan aku..tapi bab bunga telur memang wajib bagi aku..biar x hilang adat la kata kan..




seperti bakal2 pengantin yang lain juga..aku x ketinggalan menggunakan waktu2 yang terluang ini untuk menyiapkan ape yang patut..wat mase ni aku mengejar mase menyiapkan bunga telur..bahan2 pon sume dah ade..harus la aku siapkan sebelom menjelangnye raya..tapi klu ade pon yang siap hanya lah 168 batang bunga telur je..sebab bunga tu memang dah x ada stok lagi..




**yang ni dalam drawer aku..hehehe**

so..kesimpulannye..aktiviti mase rehat aku adalah mengikat reben2 ni untuk dijadikan bunga telur..harap2 misi berjaya sebelom menjelang raya ni..ade sape2 nak tolong ikat x???angkat tangan tinggi2 erk..ngeh..ngeh..ngeh..x dapat tolong pon..tolong bagi semangat pon jadik la..
okey la..sekian dulu untuk hari ni..sambung minggu depan erk..

8 comments:

nanonano said...

tunjuk r cmne yg dah siap nk tgk
=)

Xora said...

Roy, saya pun sama cam kamu! setiap masa amat berharga kan? saya baru siap ikat riben dgn kawan2 opis. serius, cepat berganda-ganda bila buat ramai-ramai.

fia said...

wah rajin nya buat buat bunga telor..chayok..chayok...

Sya Sakura said...

heheh.. cmnilah best, multitasking.. chaiyokk!! :)

khairulhaya said...

nanonano:
sabar erk..masih dlm proses lg..tggu tau..dlm mggu dpn roy tunjuk mane yg da siap..

xora:
wah..untung nye ade kawan2 yg tolong..bole x hantar kawan2 xora tu utk bantu roy plak?heheheh

fia:
nk buat camne kan..sindiri punye majlis..sindiri bikin la..hehehhenak tolong roy pon bole gak..

Sya Syakura:
owh..multitasking erk..thanks dear..

NURUL said...

roy tgh berusaha mempersiapkan hal2 kahwin ye? tak sabar nie nak tgk roy bersanding. roy buatlah facebook. hihihi

~ thalhazlin ~ said...

wah roy. go roy go!!! ;p

khairulhaya said...

NURUL:
thanks nurul..xsabar erk..mcm tu nurul kene dtg bawa huby n raina okey..bawa 1 family pon xpe..

fb roy da diharamkan dgn abg k la.roy da kantoi ari tu..sbb ade mamat gatal dok msg2 kt fb roy..cume blog ni je yg masih selamat..

~thalhazlin~:
hehehhe..time kaceh..sekarang giliran roy plak kan utk bkerja keras..

Blog Widget by LinkWithin