CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, April 23, 2009

~AlLAHAI DOOR KNOB COVER~

Layan gambar dulu okay..

Coba korang teka gmbr ape ni?kt plastik tu pon da ade tulis kan 'Door-knob Covering'.Alkisahnye begini,smlm balik keje aku ajak la membe aku 'mizah' gi kdai rm1.95 kt kapar.Niat ati nk beli salotape yg kertas tu sbb aku ingat nk mengecat sket kt dapur umah aku.saje nk isi mase lapang,lg pon cntik sket n baru ade semangat nk memasak ni.Almaklumla baru renovate sket kt dapur tu..tawaf punye tawaf dlm kdai tu,jumpe la salotape tu..aku amikla n on the way nk ke kaunter nmpkla something yg cantik,gmbr bunga rose tu kot yg tarik perhatian aku sbb corak die ala2 inggeris stlye.Sblm ni aku mmg da berangan nk wt sdiri alas peti sejuk n meja kt dapur tu yg corak bunga rose ala inggeris.Tanpa pk pnjg aku amik la n buat pembayaran.Sampai umah,ingat nk masak tp yg ade cume nasi je..tpaksela aku masak.Siap je,aku teringat brg yg aku beli td,rase x sabar lak nk hias n sarung kt tangkai peti sejuk aku tu.Sampai depan peti sejuk tu aku tlopong n tgaman seketika..nk tau nape? korang layan lak gmbar kt bawah ni erk...

Ape yg korang nampak?
Alangkah sengalnye aku..mane aku nk sarungkan mende alah tu,peti sejuk aku da modernla.Itu peti sejuk yg dulu..da lebih 5 tahun aku pakai peti sejuk(mane ade tangkainye) ni tp nape mase beli aku x teringat pon..Ya Allah!!!inila penyakit aku..selalu je lemah daya ingatan.Wuuuaargghh..sengalnye aku.So korang pk la mane aku nk sarungkan mende alah tu.Hak3..

Amacam..cantik x?

Ha!! Amacam,last2 pg td sampai ofis aku sarungkan mende tu kt gagang tepon aku ni je.Cantik gak.huhuhu..yg 1 lg lak,aku wakafkan kt gagang tepon miza.

SALAH RUMAH DA..MALU BEB!!

Hak3..sebelom aku cite baek aku gelak dulu puas2..dr semalam asyik nk tgelak je,sampai nk pecah perut aku ni..keramat btol tarikh 19 April 09 ni.Nk dijadikan cite,smlm aku gi la umah membe aku si 'rose' ni kt r.pnjang sbb smlm ari bsejarah wt die sbb die btunang..bile tengok org btunang ni mule la aku rase mcm nk btunang semule je..(indahnye jgn ckpla..).nk gi naek moto,cuace xmenentu jadik gi la umah abg k(tunang aku)pnjm kete die yg ala2 mcm geng kapak punye kete dgn tinted gelapnye.mcm dok dlm gua je n ekzosnye yg besar gedabak(hak3..)da la pnjm,kutuk lak tu.so aku amik la miza.smpai r.pnjg kt kg die tgk balik map die pon da tau salah..pusing punye pusing jumpe gak umahnye.da siap parking cun punye,nnt senang nk balik,xyah nk revers2 kete.k.salmah pon sampaila ngan 2 org anak gadis comelnye.Da sume ade,kite org pon ngan slumbernye msuk n salam makcik2 n akak2 yg kt dapor umah tu..aku tanye la"mane pengantinnye"?da makcik2 kt ctu pelik.."pengantin mane"?aku jwbla balik.."ala rose la,kan die nk tunang,kire bakal pengantin gak la tu..pastu leh lak makcik tu tanye balik"nk carik sape?cni wt kduri arwah"masyaAllah..malunye x terkate...seb baik miza x bg lg baulu ikan yg kite org nk bg kt rose ni..yg k.salmah n miza da cepat2 kuar ikut jln dapur dgn kaki ayamnye(hak3)..aku pon ape lg salam makcik n mntk maafla..sampai je kete terus pecah perut..rupenye umah si rose ni selang 4 bijik umah je.da tu,die ckp umah die warne hijau..tp mane tau bkn main bnyk lg umah warne hijau kt ctu..jadik..kesimpulannye..len kali tanye la dulu sebelom masuk umah org erk..aku da serik gile..hak3..k chau..





No comments:

Blog Widget by LinkWithin