CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, May 25, 2009

Baru 2 Hari Cuti..Tapi Penat Giler seh..

Adooii..Lamenye x meng'update' blog aku ni.windunye..asyik mbace n menerjah blog orang je sedangkan blog aku xde paper pon..xde pape nk share cume cuti 2 hari ni mbuat aku penat..bagai nk tcabut tulang 4 kerat aku ni,bole pakinson aku dibuatnye.Lg2 ari ni isnin..mcm berhantu je klu hari isnin ni bg aku.Nk bangun pagi punye la liat..mcm tanah liat da..

Alkisah hujung minggu aku..xde yg menarik pon,hari sabtu adalah hari wajib aku gi kduri kawen(rewang).Skrg aku kene gantikan tempat mak aku klu ade jiran tetangga yg wat keje kawen ni.memandangkan mak aku da x bape nk sihat tpaksela aku yg amik alih.tp dlm sume kenduri kawen yg aku pegi ni mmg susah nk jumpe anak2 bujang n anak dara mcm aku ni.klu ade pon sume nye dok kt dpn je.tp aku lebih suke tolong kt khemah masak.bnyak bende aku belajar bile campur dgn org2 tua ni.sampai ade yg tanye'anak da bape?'..wuuuaargghh..tua sgt ke aku..saya masih anak dara la mak cik oi..ye la diorang bilang mana ade anak dara yg nk gi tolong2 kt dapur ni(bukan nk bbangga dgn diri aku ok..da mmg aku rajin pon)..xcaye korang layan gmbar kt bawah ni..lihat sdiri ok..sumenye makcik2 n pakcik2 je..


Pentingnya gotong-royong dlm masyarakat desa...


Tu cite pasal kenduri kawen n gotong royong,balik kenduri..da kene masak plak untuk mak ayah aku.petang plak aku habiskan mase kt halaman rumah..skrg ni aku tgh sebok dgn misi menanam bunga n bgiat aktif utk menambah bilangan tumbuhan hijau di keliling rumah aku.kalau bole time aku kawen nnt,biarla perfect luar dan dalam.xsemestinya dlm rumah n bilik pengantin je yg kene hias.halaman rumah pon penting gak..so time cuti jela mase aku untuk bsama pokok2 bunga yg aku jaga dgn rapi..mlm mase untuk beristirehat plak..habis sudah 1 hari aku..
Pagi minggu plak..paling lewat pon kol 8 aku da kene bangun.Yang penting kene wt sarapan pagi la untuk ahli keluarga tsayang sambil tu aku basuhla baju mgunakan mesin basuh automatik(so tinggalkan je smpai siap).pastu aku akn belek2 pokok bunga aku n mandikan mereka..baru la bole membesar dgn sihat memandangkan cuace skrg ni amatla panas jd pokok2 bunga aku ni memerlukan air yg bnyak..klu x..layu la nnt.Bila matahari da naik,aku smbung keje dlm rumah plak,siap sidai baju aku terus kemas rumah..lap dinding dapur yg da bhabuk..lap tingkap..cuci dan ganti air kolah yg da kotor tu.pastu baru aku mandi..Siap mandi baru la aku ke dapur semula utk memasak..seb baik akak aku ade untuk mbantu..
k la,klu nk di ceritakan mau 2 hari 2 malam baru habis cite aku ni..aku menulis ari ni sekadar mengisi mase lapang aku memandangkan ari ni x bape nk banyak sgt keje..so aku meng'ula' la ape lg..line pon clear ni..hak3..sekian..wassalam..jumpe di lain entry ok..






















No comments:

Blog Widget by LinkWithin