CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, June 22, 2009

~PErsiApaN HAri RaYA~

Hai blogger sekalian,kali ni aku nk cite sket pasal psiapan hari raya yg bakal menjelang pertengahan september ni..walau pon masih ade lebih kurang 2 bulan lebih dr skrg tp aku start buat sket2.klu lg sbln baru nk buat mati la aku..mau pakinson aku dibuatnye.hak3..


Memandangkan tinggal aku sorang je anak dara sunti yg masih tggal ngan mak aku,kene la aku buat sdiri keje2 rumah yg x pernah habis.nk harap kakak2 yg lain sume da ade tanggungjawab sdiri pd keluarga masing2.jd kene la aku buat sumenye sendirian.mak aku plak x berape nk sihat..da la sakit buah pinggang,baru 2 bln lpas excident n tgn kiri patah..klu dulu mak aku masih sihat..mak la yg akn tolong aku wat keje sikit2 klu aku bkerja..


Jd aku kene kuat kan diri untuk buat sume persiapan..memandangkan setiap hujung mggu anak buah aku sume ke rumah wan(nenek)diorang ni jd aku amik la kesempatan untuk mengerahkan tenaga budak2 ni utk mbantu aku buat keje rumah.aku ni kadang garang gak ngan budak2..lg pon klu dibiasakan sgt,naik lemak la budak2 ni..jd dgn kuasa beto yg aku ada..maka ada yg aku arahkan utk tanggalkan sarung kusyen n menyapu sawang yg memangnye bsawang2 kt celah2 dinding n siling rumah aku..

Jeng3..dan ini la hasilnye setelah berjam2 aku habiskan mase utk mengemas..letih siot..(seb baik bkn bln pose)x ada langsir yg masih melekat n tgantung pon kat tingkap rumah aku ketika ini..sarung kusyen n alas meja sume aku da togelkan n basuh..cume langsir yg masih blom sempat.sawang2 pon da tiada maka kesian la pd labah2 sekalian kerna aku telah musnahkan habitat mereka..mntk maaf ya..jd mggu seterusnya aku cume tggal lap habuk2 yg melekat pd sofa n almari.klu ikut budget aku mau varniskan warna kayu pd dinding biar nmpk klasik sket rumah aku nnt serta klu rajin aku mau cat siling skali..da nmpk agak comot..dulu pernah ckp ngan abg k..mau upah org tp dia ckp xpayah..nnt dia akan tolong aku cat..hoye..time kacih erk sayang..

Ok..tu cite pasal rumah..pasal pakain pula aku da tempah 3 pasang baju n tinggal amik awal bln nnt je bile gaji da kuar.dan aku mau beli awal..tudung n kerongsang..kasut plak awal bln 8 baru aku pegi beli ngan abg k..

Wah..x sabarnye mau sambut raya tahun ni..utk mak n bakal mak mertua aku tgh pk ape yg bole aku bg..kasut,tudung n baju aku da pernah bg..korang ade idea x mau bg ape kt mak n bakal mak mertua aku ni..

Dan sebagai penutup entry ni,korang2 da habis ganti pose tahun lepas ke?aku???huhu sedang dlm proses ganti pose..dr mggu lpas aku da bpose..tggal tggu bln rejab je..aku mau pose n tmbh pahala..korang2 sume..aku menyeru disini..marila kite sama2 berpose erk..bnyk kebaikan nye..eceh..pandai2 je aku mau bkhutbah dlm blog ni..maaf ya..k la Assalamualaikum..




2 comments:

Dayu said...

wow!!!
sgt awal la kamu buat preparation roy..
hebat sungguh..
huhu..taun ni raya umah mertua
sian mak..takde anak pompuan nak tolong gantung langsir smua..
warrgghhh!!!

*nanti i update pasal emran eh

khairulhaya said...

huhu..
nk buat mcm mane pn uncit..mahu tidak mahu kene jgak buat.
biar penat skrg,kang klu bln pose baru nk buat,jwbnye kantoila pose roy nnt.
owh..
dayu xde adik pompuan lg erk?biar roy jadik adik dayu erk..nnt roy tolong kemas rumah mak dayu kt jb tu.

*pasal emran tu,roy da email die..klakar je,die mati2 ingat roy ni lelaki..hak3..ape2 jela..

Blog Widget by LinkWithin