CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, July 20, 2009

SAJAK UNTUK OMAK...

"Semaha mano keto se boli

Maha laei kasih sayang omak


Godang mano pun rumah se ado

Godang laei kasih sayang omak


Hebat mano pun tompek kojo ese

Hebat laei kasih sayang omak


Ceghodik mano pun ese

Segak mano pun ese

Bahagio mano pun ese

Banyak duit mano pun ese

Taqwa macam mano pun ese


Semuo itu tangan omaklah mengukirnyo


Tanpa Omak sapolah ese

Tanpa Omak tak adolah ese

Timo kasih Omak

Tak terbaleh se jaso omak

cam mano meleleh air mato se pun

Kasih Omak tak ado bandingnyo.


""Tanpa Omak sapolah ese"


Tetibe je teringat kt emak..maka aku ciptakanlah entry F.A.M.I.L.Y ni untuk meluahkan isi hati aku pada mak yg paling aku sayang..da lame aku simpan sajak yg ntah kt mane aku jumpa..sayu plak hati bace sajak ni..nk2 lg loghat nogori..mmg sei suko..

omak n ayah sei..


Gambar kt atas ni masa hari raya pertama tahun lepas,2 minggu mak terlantar kt hospital..raya ke 3 baru dibenarkan keluar wad.Alhamdulillah skrg mak aku beransur pulih.Doakan mak aku sihat erk,bkn mak aku sorang je..malah ibu2 diseluruh dunia juga..Amin...sedih plak hati kala ini..bila terjumpa gambar mak aku.maka terciptalah entry yg kucipta dengan penuh kasih sayang dari seorang anak kepada emaknya..sayangilah emak kita seperti mana dia menyayangi kita..

No comments:

Blog Widget by LinkWithin