CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Wednesday, August 19, 2009

BERAKHIRNYA LA DOLCE AMIRA



La Dolce Amira mengisahkan tentang sekumpulan remaja yang masing-masing mempunyai masalah keluarga lantas mencipta dunia mereka sendiri dengan mengharungi kehidupan yang materialistik dan sentiasa mengejar kemewahan.



Watak Amira yang dilakonkan oleh Faeza merupakan seorang yang berjiwa muda dan mempunyai ramai kawan. Hidupnya dipenuhi dengan gelak tawa dan usik-mengusik walaupun kadangkala asyik bergaduh.



Tetapi di sebalik keceriaan itu, Amira berdepan dengan masalah rumahtangga ibu bapanya, Puan Yasmin dan Encik Azhan.Pelbagai cubaan sudah dilakukan oleh Amira tetapi sering tidak menjadi. Amira tiada tempat untuk mengadu. Abangnya, Ariff, bersikap endah tak endah dengan masalah ibu bapa mereka manakala adiknya, Arissa, masih mentah untuk memahami situasi sebenar.


Pada sesiapa yang menonton episod akhir malam tadi pastinya sedikit terusik dan menangis.ntah2 aku sorang je kot yang menangis malam tadi.sedih giler aku malam tadi.seb baik mak aku ade..kalau x mau tergolek2 n meraung aku di buatnye.


Part yang buat aku sedih n geram mase Ariff kene serang ngan perompak tu..maka kata2 kesat la yang keluar dari mulut aku nig..gggrrr..geram aku di buatnye..kalau aku ade kt situ,kompom aku belasah cukup2.x gune punye perompak..x pasal2 aku menangis malam tadi.


Tapi paling sedih bile vee dah sedar..lalu bertanyekan Ariff..owh sedihnye hati aku mase tu..remuk gile.wah btol2 menghayati nih.pastu Mira plak masih trauma,sampai 2 bulan x mau berjumpa sesape..yang keluar dari mulut mira"mira takut..abg da x ada"memang sedih..seb baik Bak balik dari Australia..demi insan yg Bak sayang..sanggup dia balik..


Romantik sebenarnye si Bak n Mira ni..tiap2 malam mesti berhubung melalui walkie talkie..best je..mcm nak beli je 1..abg k da ade 1..nanti bole la setting kan dia..hak3..mcm la abg k mau..kisah cinta antara Ariff n Vee juga sgt aku suka..walaupon berlainan bangsa n agama..aku respect.Ariff sanggup berkorban demi Vee.terharunye aku..sesungguhnye cinta itu perlukan pengorbanan..betol kan???


La Dolce Amira mmg aku tunggu tiap2 minggu..jarang aku ketinggalan drama pujaan hati ni..korang bole layan drama ni kat http//torrent.jiwang.cc..x silap aku la..
uiks..berjam juga mau menyiapkan entry nih..mane x nye..line x clear disini..harap maklum..entry ni di wujudkan sekadar mau berkongsi cerita dgn kalian yang menonton drama ni malam td.pasni x dapat la lagi nak tengok kan..
sekian saja..roger n out!!!


4 comments:

aleena said...

owh cita nie besh ya?

xpernah tgk pon:P

khairulhaya said...

aleena:

ala leena ni,ckp besh tp x pernah tgk..ye la..mgkn kerna kamu student,so mane ade mase nk mengadap tv sgt kan..

kamu sgt rugi sbb x tgk slot drama ni..mmg sgt besh.ade kisah persahabatan,percintaan n kekeluargaan..

NURUL said...

NURUL JARANG MENGIKUTI CITER NIE. MULA2 DULU TGK LAMA2 TAK TGK. BEST YE?

khairulhaya said...

NURUL:

morning nurul..best la gak..episod yg da nk last2 ni jer lg best.

last episode la paling sedih..xpe la..kot2 pasni tv3 siarkan lg nurul tgk la erk..

Blog Widget by LinkWithin