CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, August 04, 2009

RAWAK

Yiiiihaaa...horeyy..gumbira rase hati bile bole mengupdate entry baru.da lame aku menanti saat ini..akhirnye dapat juga mengupdate walaupon secare seludup2.terlalu banyak halangan aku mahu mengupdate entry ni..semalam aku siapkan report seharian..sampai x sempat nk makan..td server plak problem.so aku apdate skrg la..banyak nk story ni.sabar k..



R.A.W.A.K..ini tajuk entry aku kali ni sbb banyak sgt nak story n kepala sedikit pusing mahu memikirkan soal tajuk entry ni.fist skali ade kisah sedih mahu dikongsi bersama..pagi td aku dapat berita sedih tentang tunangan kawan aku yang meninggal akibat excident.meninggal ditempat kejadian jugak..memang meruntun hati,dijangka kan mereka ni bakal disatukan pada 28 feb 2010.persiapan juga sudah 50% siap.kalau korang ditempat beliau ape rasenye..beliau juga baru bertunang x sampai 5 bulan pon.mgkn jodoh mereka setakat hari ni saja..mahu menangis plak rasenye..sama2 la kite sedekah al-fatihah untuk arwah erk..



k la..aku sambung kisah hujung minggu aku secara rawak je k..hari sabtu aku bermula dirumah kejiranan aku merangkap sedare gak la.aku memang rajin rewang skrg ni,mengambil alih tempat mak aku yg da lame bersara dari aktiviti rewang nih..lg pon majlis aku x lame lg kan..harusla aku bergiat aktif.lg pon mase ni la nak kenal sedara n orang kampung kan..daha lame aku x ke rumah pengantin ni..tetibe mata aku terpanah ke arah rumah lame yg telah di ubah suai.memang cantik n terdetik dihati ni mahu membuat photoshoot selepas majlis bersanding aku kelak.memang aku sedang tercarik2 rumah2 lame mcm tu.nk tengok x mcm mane rupe bentuk rumah yang aku cakap td..meh layan gambar aku sempat aku snap ni erk..layaaann...



cantik x????

aktiviti merewang diteruskan dengan membantu tukang masak..aku memang suka kt bahagian memasak ni..banyak ilmu yang bole dikutip.antara menu pagi tu adalah bergedil..yang menariknye kt sini,aku tengok dirang tumbuk/lecek kentang yang siap digoreng td dengan tebu.penggunaan lesung batu sangat terhad jd mereka menggunakan kaedah ini untuk mempercepatkan proses penyediaan makanan.aku sempat gak snap gambar..nak tengok?meh layan gambar..
macam kelakar je..


aku ringkaskan je story pasal rewang n kisah hari sabtu aku ni k..sebelom aku balik..sempat gak la terjah bilik pengantin.agak sweet sbb beliau menggunakan set perabot kaler putih.ala2 inggeris la konon..harga dlm rm3000+++.tu blom lg dgn cadar n perhiasan lg..aku memang x sanggup la kot nk berhabis utk perabot bilik pengantin ni.target aku hanya rm2500 termasuk dekorasi.tp bole ker??ngeh..ngeh..ngeh..pastu aku dpt buah tangan dari pengantin hasil sumbangan yg aku da bagi..x kan balik tangan kosong kan..budak pengantin(baru 22 tahun da kawen) ni memang kreatif..die buat sendiri bakul anyaman dari surat khabar untuk tetamu.jimat bukan??aku bubuh gambar lg ok..so korang layankan je la gambar yang aku nak bubuh kt bawah ni okey..




bilik pengantin.. bakul surat khabar..



habis sudah kisah hari sabtu..mari teruskan kisah hari minggu aku..mengikut jadual..sepatutnye aku n abg k mahu ke pasar tani di shah alam,sebelah stadium shah alam je.hajat hati mahu mencari brooch(btol ke aku eja ni?),tudung,butang baju melayu n shopping sekali kasut raya di alam sentral or jusco je.tp malangnye mlm minggu abg k tepon n bg tau x dpt bawak aku.hampe nye aku rase mlm tu.da la aku tgh sedih sbb tgk kasut tunang aku rosak..ni sume angkara akak aku..dah la aku sayang gile kt kasut tu..tu la kasut paling mahal abg k belikan utk aku..lagi pon kenangan tu...susah kalau kaki sama saiz ngan kakak or adik pompuan ni kan??


disebabkan hati masih marah..terbawak2 sampai pagi ahad tu..aku punye la excited nak shopping tetibe je x jadi atas alasan yg x bape nak kukuh pada aku.maka dengan nada yg perlahan..aku berjaya membodek bapak aku nih untuk meminjam kereta.pastu ajak mak aku sekali,baru seronok.cume aku letih sketla sbb mak aku x sihat..maka terpaksela aku tolak kerusi roda mak aku.walaupon letih tapi aku seronok.sekurang2nye hajat aku nak bawak mak n ayah aku berjalan2 da tercapai.xde ape yang aku beli sgt sbb cuaca gerimis pagi tu,lg pon pegi ngan mak ayah aku yang x sihat membataskan aku untuk tawaf 1 pasar tu.aku cume beli barang2 yg ade dlm gambar kat bawah ni je..

brooch..butang baju melayu..frame n selendang..

selain mahu shopping barang2 ni,aku ade tujuan lain iaitu mahu membeli cat.kebetulan kilang cat di kawasan perindustrian bukit raja ade membuat jualan gudang hingga 70%..maka aku mengambil kesempatan membeli cat.aku belom ade tema utk bilik pengantin tp aku rase cream ade lah kaler yg selamat untuk dipadankan dgn mane2 kaler pon.btol x?tp last2 aku tergoda dgn kaler kuning cair.korang rase bole match x dengan putih.sebab aku teringin buat 2 kaler.kuning belah bawah n putih kt atas.sempadan kaler ni aku mahu letak border yg ala2 english style.pastu aku rase mahu beli langsir yang aku war2kan kat entry sebelom nih..harge mmg murah la beb..aku bubuh gambar la erk sebagai bukti..layan lagi okey gambar yang aku nak bubuh ni;
3 tong cat cume rm98 sahaja..
aku rase mcm panjang sangat je entry ni..bagi mengelakkan rase bosan pada pembace blog jawa ranger's ni maka aku tamatkan kisah ni sampai disini sahaja.aku menulis ni pon sekadar melepaskan ketagih yang sedang melanda beberape hari ni..rindu gile aku rase..jumpe lagi dilain entry ok..banyak lagi nak story tentang tema perkahwinan..kisah pertunangan aku dulu..petua n resepi..harap2 ade mase terluang untuk aku mengupdate..sekian.
.
.
.
W.A.S.SA.L.A.M

No comments:

Blog Widget by LinkWithin