CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, December 29, 2009

KEMBALI BERSIARAN..


Assalamuaikum & Salam 1 Malaysia..


Pastinye ramai yang berteka teki..kemanakah menghilangnye aku setelah sekian lama..x la lame sangat sebenarnye,cume jika dikira2..tambah..tolak..darab n bahagi..hampir sepurnama aku tidak bersiaran..masih lagi menerjah blog kalian dalam senyap tapi masih tiada topik yang mahu dikongsi bersama..emosi pon kebelakangan ini sedikit terganggu..badan juga selalu keletihan..


x tau ape yang mahu aku sampaikan hari ni,cume hati ni terase rindu mahu berbual bicara disini..owh ya..mengenai ayah aku..hampir 2 minggu ayah terlantar di HKL.. sudah hampir 2 minggu juga ayah berehat dirumah..x tau mengapa tiba2 ayah dibenarkan pulang..kasihan melihatkan keadaan ayah sekarang..x boleh berjalan,di tilam itu la yah terlantar..makan minum n buang air besar pon disitu..terpaksa kami adik beradik pakai kan pampers..


segala aktiviti persiapan kahwin aku juga tergendala seketika..ada kalanye semangat aku kian hilang n semakin pudar memandangkan keadaan ayah yang sakit..badan aku jangan kata la..memang letih..mata pon mengantuk sepanjang masa..kadang tengah malam ayah kejutkan,badannye terase panas..mahu diminta duduk di beranda untuk mendapatkan udara segar..kadang2 aku terpakse berjaga malam untuk temankan ayah..ada sekali tu..sampai tido kat pangkin di beranda rumah tu..kalau mata aku bole bertahan maka aku layan la berborak dengan ayah bagi menghilangkan kerisauan ayah..kena juga sentiasa tuamkan badan ayah dengan tuala basah..penat sangat rasanya..tapi sebagai anak..haruslah aku bersabar dengan dugaan yang Allah turunkan kepada kami sekeluarga..


dan esok..ayah akan mendapatkan rawatan di HKL..kalau ok..maka ayah akan dibenarkan pulang n jika tidak..akan di tahan di wad..tapi sehari 2 ni keadaan ayah nampak okey sedikit..aku pon sudah merancang mahu meneruskan kembali aktiviti membuat persiapan menjelang awal tahun 2010 nanti..x sabar mahu nenanti gaji n bonus..bolehlah aku gunakan untuk membeli kasut nikah..barang hantaran..cadar..baju nikah n lain2 lagi la..bunga telor n pomander ball juga sudah tergendala lama..


sekarang tengah memikirkan tema pada malam berinai nanti..untuk bersanding sudah tetap mahu memakai songket kaler kuning raja..walaupon aku terpaksa menahan panas bila terpaksa memakai songket di siang hari..rumah abg k pon masih belom ditetapkan mahu bertemakan kaler ape..cume ari tu baru terfikir mahu pilih kaler turqoise..tapi ntah la..majlis bertandang ke rumah abg k akan di buat secara kecil2an sahaja..majlis akan disambut pada hari sabtu..so hari ahad bole sambung kemas rumah n bole rehat cepat..cuti pon bole dijimatkan..x kisah la..asalkan ada majlis sambut menantu di rumah abg k..

**berkenan plak tengok design baju pengantin ni**

gambar di atas,seorang kawan yang memberi pada aku..nampak modern n tradisional..cumenya aku akan bertudung pada majlis persandingan nnt..okey ke kalau aku pakai kaler ni erk..x okey pon akan aku okey kan juga,nak sangat nampak macam permaisuri kan..hehehheh..

seperti yang aku bincang bersama abg k..majlis tetap pada tarikh 10.07.10..x akan berubah..Insyaallah..rumah abg k plak selang seminggu iaitu pada tanggal 17.07.10.harap2 semua berjalan lancar..tentang barang kemas untuk batal air sembahyang nanti,aku pilih gelang je kot..memandangkan harga emas melampau2 naiknye..tapi yang best n kelakarnye..abg k mahu buat surprise..abg k x bagi aku ikut pon mase beli gelang tu nanti..katanya mahu pilih ikut naluri hati die..hahhahahah..naluri konon..xpe2..aku tengok je nnt..abg k bilang..aku akan tengok gelang tu mase majlis pernikahan nanti je..x sabar plak rasenye..aku dah suruh abg k tempah dulu hari tu memandangkan harga emas turun dari rm142 ke rm138..tapi abg k x hiraukan..katanya.."biarlah naik sampai rm200 sgram pon..bukan susah..makin mahal harga emas..makin ringan n kecik je la gelang ayang tu abang belikan"wuuuuaaaarrggghh..sampai hati abg kata begitu pada bakal isteri dia ni..

opppsss..nampaknye sudah panjang lebar aku membebel hari ni..cukup samapai disini dulu erk kalian..aku mahu balun makan sup ayam ni..dari tadi x makan lagi..hehehheh..esok luse aku sambung lagi okey..

sekian..

Wabillahitaufik Walhidayah..

**W.A.S.S.A.L.A.M**


4 comments:

cikteratai said...

sabar yer...semoga ayah awk cepat sembuh....
warna kuning cantikkk..sesuai untuk raja sehari..heheheh

khairulhaya said...

cikteratai:
hai awak..thanks ye bg semangat kt roy..sangatla dihargai..
cantik erk kuning tu?harap2 dpt gak la same mcm pengantin tu pakai..amin..

NURUL said...

roy lama tak dgr citer. mana menghilang. semoga ayah roy cpt sembuh ye

khairulhaya said...

NURUL:
roy ade je..cume xde cite nk story..bln 1 ni ayah roy masuk wad balik 1 bln..sambung rawatan .
time kasih erk nurul..

Blog Widget by LinkWithin