CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, December 08, 2009

MOGA AYAH CEPAT SEMBUH..

Assalamualaikum..


hai..kembali lagi bersiaran hari ni untuk waktu yang singkat n pastinye sangat berharga buat aku..pastinye ketika ini jiwa,hati n fikiran sedikit terganggu.mane tidaknye..hari ni hari ke 2 ayah berada di wad(HKL) untuk menjalani rawatan radioterapi.bagaimana kah keadaan ayah aku time ni erk..ada selera makan ke..masih sakit lagi ke..macam2 yang aku fikirkan dari semalam..rindu sangat2..


semalam petang..bila terpandang pangkin kat beranda rumah aku..lantas hati berasa hiba..(air mata sedikit mengalir)kat pangkin tu la tempat ayah duduk berjam2..dari pagi sampai la malam n di pangkin itu jugak la tempat ayah bermalam..kesian aku tengok tapi nak buat macam mane..ayah x tahan tido dalam rumah..panas n x ada udara segar katanye..kaki pula dah hampir seminggu bengkak..nak berdiri pon dah x larat..terpaksa disorong kesana kemari menggunakan kerusi roda mak aku dulu..bile mak dah semakin sembuh..ayah plak di serang penyakit kanser paru2 n jantung..


malam sabtu kelmarin..adalah saat genting..paling genting pernah aku rase..bile melihat keadaan ayah yang seperti orang tengah nazak..Ya Allah..kau selamatkan n sembuhkan ayahku..kalau diberi pilihan..biarlah aku yang menanggung sakit ayah tu..malam tu badannye sangat panas..tapi bukan panas diluar..panas dalam..terpakse aku tuam dengan tuala basah diseluruh badan n kepala..terpakse tolak kerusi roda tu ke tepi n belakang rumah untuk mendapatkan angin..memang aku menangis malam tu..habis semua adik beradik aku..ayah suruh balik..kebetulan malam tu,cume aku n mak je yang ade kat rumah..aku terus kol abg k..x lama tu abg k datang..adik lelaki n kakak aku pun pulang..yang lain2 masih dalam perjalanan..


bile keadaan ayah sedikit pulih..aku pujuk ajak ke klinik..naseb baik mau..kebetulan jam sudah menunjuk kan jam 11pm,semua klinik dah tutup..maka aku,abg k n adik lelaki aku menghala ke hospital s.buloh..kakak n abg ipar aku follow kat belakang..bile sampai hospital..doktor bagi tau kenape x dibawa terus ke HKL?takut2 kanser ayah aku bole merebak ke hati,buah pinggang n otak..naseb baik malam tu ayah kembali pulih,setelah di beri ubat darah tinggi..sekitar jam 2 pagi ayah dibenarkan pulang..



petang ahad..keadaan ayah normal..petang tu ayah minta tuamkan badan dengan air sejuk..sebab dah rase lain macam katanye..itu pon aku layan berborak..x moh bagi dia risau..bila dah okey sket..aku ajak ayah ke pantai..nak kasi hilangkan rase sakit tu..lagi pon dah berape hari ayah terperap saja dirumah..seronok aku petang tu bila tengok wajah ayah yang sedikit ceria..mak pon seronok je petang tu..

dan semalam aku buat appoinment untuk ayah buat rawatan di HKL..petang semalam abg aku yang hantar..sebelum pegi tu..mak mandi kan ayah..lap2 kan badan,potong kuku,sikat kan rambut..sempat gak mak minta maaf sebab x dapat temankan ayah di hospital..sedih aku dengar cerita mak malam tadi..


harap2 ayah cepat sembuh n boleh berjalan semula seperti sebelum nih..kalian semua pon tolong doakan ayah aku cepat sembuh erk..

sekian..
**W.A.S.S.A.L.A.M**


8 comments:

Siti Hajar said...

sabar ye..moga ayah cepat sembuh..

~dARlee zURiS~ said...

semoga ayah roy cepat sembuh.
jgn sedih2...kuatkan semangat ye

NURUL said...

roy...semoga ayah roy cepat sembuh ye.

~ thalhazlin ~ said...

roy, kita sangat tersentuh baca entry awak ni. dulu ayah kita masuk wad sebab asma 2 hari pon kita rasa sangat risau & asik nangis je. apatah lagi ayah awak ada kanser. tapi, apapun, kita akan sentiasa doakan kesihatan ayah awak ya. InsyaALLAH. be strong awak!

khairulhaya said...

time kasih pada kalian yang memberi semangat pada roy..moga doa kalian juga di kabulkan..

petang jumaat ni ayah roy dah bole balik sbb sabtu n ahad rehat kt rumah..isnin n seterunye masuk wad balik..begitu la seterusnye untuk 30 kali rawatan..

thanks to siti hajar..mummy zuris..nurul n thalhazlin..love u alls.

ChiLaBaey's said...

Kena kuat semangat, itu dah ketentuan Ilahi... untuk menguji kesabaran dan keimanan kita sebenarnye... Kena pasrah dan beri semangat kepada bapa serta jangan putus asa... Saya doakan semoga bapa awak sihat semula hendaknye... Insya-Allah.... :)

khairulhaya said...

ChilaBaey's:
hai awak..salam perkenalan..time kasih atas kata2 semangat serta doa kamu..

Raja Marzuqi said...

ASSALAM ALAIKUM

SALAM ZIARAH.

Tabahkan hati, banyakkan doa semoga ayahnya di dalam peliharaan ALLAH.

AMIIN.

Blog Widget by LinkWithin