CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, August 09, 2010

MISI SUDAH BERMULA..




Assalamualaikum..



Hai kalian..bertemu lagi hari ni dengan cerita baru..sebenarnye minggu lepas lagi nak update entry ni tapi internet plak problem..adooiiiyaaii..sesak kepale aku sebab x dapat layan tenet..okey al kisahnye bermula begini..




memandangkan majlis aku pon hanya tinggal lebih kurang 6 bulan..maka misi harus disegera kan..tiada istilah buang masa lagi sekarang ni..selasa minggu lepas aku bersama k.ita aka mak andam n tylor aku..kami bersama pergi ke Jakel KL untuk mencari baju nikah aku..serabut jugak nak pilih material yang macam mane..pada asalnye lace memang menjadi pilihan utama aku..tapi sejak aku terjumpa gambar pertunangan(sori..x ingat name nye)tersebut hati terus berubah dan memilih chiffon silk sebagai pilihan hati..TETAP ok..dah xde nak tukar2 lagi dah..




**contoh baju nikah**



okey..gambar kat atas ni memang aku berkenan sangat..tapi baju tu x silap aku dress or ala2 gown sket.ye ke ape aku cakap ni..memandai2 plak kan..xpe2..meh aku upload lagi sekeping..memang cantik baju ni..


**tada..sila layan gambar ni okey utk kepastian**



setelah dikaji selidik..mungkin design begini x SEEESSSSSUUUAAAIII langsung kt tubuh aku yang semakin melebar ni..xpe2 aku akan diet habis2an time puase nanti..itu pon kalau la.ngeh..ngeh..ngeh..design tu aku dah mintak k.ita tukar kepada baju kurung moden..aku berkenan dengan design leher bulat n luas..pastu tampal lace n bubuh batu2 n manik2..lagi 1 tang pinggang tu..aku memang nak sebijik macam baju tu..kalau x dapat sebijik..2 bijik pon bole..ngeh..ngeh..ngeh..




okey..tau x nape aku pergi dengan k.ita..sebab yang pertama..dia tau material yang mane sesuai n berape meter yang diperlukan untuk menghasilkan baju tersebut..ke 2 sebab aku bole dapat harga murah..ikut harga tylor or mak andam..untuk chiffon silk yang harganya rm20++ or rm30++..aku x ingat la berape tapi yang pastinya ikut harga mak andam..Jakel bagi rm17 x4mtr=RM68..untuk lining n kain..k.ita pilihkan satin silk..asalnye rm18 semeter tapi aku dapat rm10 untuk 1 meter.rm10x3mtr=RM30 amacam?berbaloi2 kan..time kasih la k.ita..so untuk baju nikah..total sume sekali hanya RM98 tunai..




dah kebetulan aku ade dengan k.ita..dia tunjuk sekali kat aku material n kaler yang die nk buat untuk majlis persandingan aku..pada asalnye kuning raja..aku da try kt beberape buah butik lain..ikutkan memang aku x berkenan la..bile aku tunjuk kt k.ita dia cakap macam da biasa sangat pakai baju macam tu..so die akan design kan dress untuk aku..so ala2 inggeris sket la time persandingan aku nanti..




**kaler sweet yellow**


gambar kat atas ni,kaler n material yang akan k.ita akan gunakan.x silap jenis dutchess..btol ke aku eja ni..ahhhh..hantam je la..kain ni yang biase digunakan untuk buat gown..memang panas la kot kalau pakai kain ni..tapi k.ita akan combine kan dengan lace..owh..x sabar nye nak melihat hasilnye..harap2 hasilnye superb la seperti yang aku angankan..



habis sudah story pasal baju nikah..okey..sebelom aku gerak ke KL..aku singgah dulu kat pemborong bunga tiruan kat kepong..berhampiran SSF..name kedai tu SUN ENERGY..aku dapat bunga kaler kuning yang akan aku gibah menjadi bunga telur..meh layan gambar dulu erk..


okey x???


pada mulanye memang teragak2 aku nak beli..tapi k.ita cakap cantik..kene la dengan tema aku nanti..lagi pon bukan mudah nak cari bunga kaler kuning ni..so tanpa berfikir panjang n mahu mengejar mase nak ke Jakel..maka aku borong sume bunga2 ni..1 jambak ade 4 kuntum..harga rm3..dan selepas discount 25% harganye jadi RM2.25 sahaja..murah kan..so pada sape2 tengah tercarik2 bunga plastik or tiruan ni..samada untuk hantaran or deko bilik ke..bole la datang beramai2 ke kepong ok..ade sale sampai 16 sept sahaja..yang aku dapat cume 42 jambak x 4 kuntum=168 kuntum or bunga telur yang bole aku hasil kan..


aku budget nak buat bunga telur ni pada bulan puase nanti..xde la aku kebulur sangat t.hari tu kan..ade la mende yang bole aku kerja kan time cuti..harap2 menjadik la..tapi yang sedihnye..tadi aku baru kol SUN ENERGY ni untuk bertanya kan stock..tapi malangnye memang da x ada lagi stock bunga kaler kuning tu..macam mane erk..arrrggghhh..buntu aku di buatnye..xpe2..yang tu aku fikir kemudian je..

**contoh bunga telur**



berdasarkan gambar kat atas ni..begini lah bunga telur yang cube aku hasilkan..daun aku da xperlu beli sebab bunga yang aku beli tu memang da sedia ade daun yang panjang2 tu..sila lihat balik gambar bunga kuning tu okey..kalau xde stok jugak..aku terpakse beli bunga kuning kat SSF yang pernah aku survey sebelom ni..tapi harganye mahal sket la..fening..fening..



**okey x bunga yang ni???**


opppsss..tanpa aku sedar..macam panjang lebar je entry aku kali ni..xpe2 aku tengah layan mood baik hari ni..aura nak berumah tangga pon da datang sket demi sket..harus berusaha lebih keras lagi lepas ni..ngeh..ngeh..ngeh..aku memerlukan kata2 semangat dari kalian..harap ade yang sudi memberi nasihat n idea2 yang bernas erk..


k la..sekian dulu coretan untuk hari ni..esok klu ade cerita..aku buat entry baru tengtang OP yang aku dah pilih untuk merakamkan saat2 indah aku n abg k..sekian..wabillahhi taufik walhidayah..


**S.A.L.A.M**

4 comments:

Mysarah Rahman said...

buat bunga telur sendiri lagi puas ati kan. maybe takkan sama macam pro tapi sekurang2nya ada sentimental value dekat situ ;)

khairulhaya said...

mysarah:
heheehh..tau xpe..puas hati bg tetamu kite bunga telur yg kite buat sdiri ni..mmg xkan ade kt pasaran punye..

sila nantikan kemunculan bunga telur roy ok..

Anonymous said...

eh kain schiffon kat jakel napa macam murah jer? jakel caw.tanjong malim mahal...almost hundreds

khairulhaya said...

Anonymous:
mmg mahal kot..same je mane2 jakel..mungkin sbb roy dpt harga mak andam & taylor..tu yg dpt separuh harga..

Blog Widget by LinkWithin