CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, August 10, 2010

SKOODENG PHOTOGRAPRY:-)

Haallllooooooooossssssss!!

Assalamualaikum..sebelum aku update entry tentang OP yang aku pilih untuk hari bersejarah aku nanti..aku nak ucapkan dulu salam ramadhan buat kalian semua..so hari ni boleh balun kaw2 okey..aku x moh balun sangat sebab tengah kuatkan iman untuk kuruskan badan..ngeh..ngeh..ngeh..kali ni tahun ke 2 aku berblog n sambut ramadhan bersama kalian..sama2 la kite sambut ramdhan esok erk..puase tau jangan x puase..

okey..aku nak update laju2 pasal OP yang aku dah pilih..bukan senang nak buat pilihan..memang nak pecah kepale ni carik photographer..tiap2 ari aku bukak website sane..bukak website sini..tapi hampeh belaka..aku dah jumpe gak photographer..salah 1 nye k'chack photorapher..tapi setelah di tapis2 aku tolak atas sebab2 tertentu..sori bro..

2 minggu lepas aku ada bertanyakan pada faezah merangkap kawan baik aku mase dia bekerja di opis ni..best tengok wedding die sebab ada ramai photographer yang tangkap gambar dia..da ala2 diva gitu..teruja aku tengok..so aku ade mintak no tepon photog tu..

so dengan pantasnye aku hubungi En Ali..dari skOOdeng photography..korang bole tengok fb En Ali ni..pakej yang ditawarkan..insyaallah kire berpatutan la bagi aku..yang penting die sporting..aku baru jumpe die baru2 ni bersama isteri beliau yang juga merupakan mak andam..ada butik di Taman Bayu Tinggi,Klang.."ANS BRIDAL COLLECTION"..yang paling penting..abg k bole ngam dengan En Ali ni..hasil kerja beliau juga okey..kire aku puas hati la..


meh aku tayang sket hasil kerja beliau..sila layan gamba rajah di bawah okey..


so..ape penilaian kalian tentang gambar tersebut..okey2 je la kan..mungkin x sehebat photographer yang sudah menempa nama di mata dunia..ngeh..ngeh..ngeh..mungkin x sehebat peveyhack,ahmad fairuz n ramai lagi la..aku xberape nak ingat la..lagi pon poket aku xberape nak mamupu untuk mengupah mereka..silap2 lepas kawen aku berhutang sana sini..opppsss..mintak jauh la mende2 tu sume..kena la berbelanja ikut kemampuan kite..lagi pon bak kata kawan2 or orang2 yang dah berpengalaman..lepas kawen lagi banyak nak pakai duit..si aku ikut nasihat diorang..

sebenarnye ade sebab kenape aku pilih skOOdeng Photography ni..antaranye:
1. sebab photographer ni dok klang je..so dekat nk berulang ke rumah aku nanti..kalau ade barang yang tertinggal mungkin x susah mereka nak patah balik..yang penting xde caj minyak/ pengangkutan & penginapan..jimat sket duit aku.ngeh..ngeh..ngeh..Deposit book pon cume rm100 sahaja..
2. sebab ke dua pakej yang ditawarkan mengikut kemampuan aku..pakej yang aku ambil mungkin beharga RM1700..so,aku dpt 1 story board album saiz 10"x24"(uv), 1 sticky album,salinan foto dlm cd n gambar bersaiz 16R beserta frame kerawang..(mcm kelakar plak bunyi nye,frame kerawang ni).cover semua majlis..dari nikah..persalinan..berinai & bersanding
3.dan antara sebab yang paling penting..aku nak abg k ngam dengan photographer yang aku pilih ni..yang aku lihat mase temujanji hari tu..abg k nampak mesra dengan En Ali..so ade keserasian di situ..lg pon memang penting..buatnye x ngam,silap2 kene smack down plak En Ali ni dengan abg k..ngeh..ngeh..ngeh..
4.yang terakhirnye aku sukeeee sangat sebab En Ali bekerja dlm kumpulan..dia memang ade team..kalau sorang macam kelam kabut je kan..kalau ramai2 ni aku rase macam artis je yang kawen..ngeh..ngeh..ngeh..berangan la plak..xpe,berangan itew indah..
harap2 aku dapat hasil yang memuaskan dari skOOdeng photograhpy ni..name pon da skOOdeng..macam kelakar je perkataan skoodeng ni..ntah2 En Ali ni dulu kaki skoodeng kot..hak3..astagfirullah..cabul je mulut aku ni..da la esok nak pose..maap erk En Ali..
okey..ini je yang dapat aku saji kan untuk hari ni..esok2 aku story lagi..sekarang mood mengupdate kian menjadi2..mcm banyak je mende yang aku nak share dengan kalian..sebelom aku melabuhkan tirai entry ni aku ucapkan sekali lagi selamat berpuasa buat kalian semua..
sekian
**T.A.M.A.T**

6 comments:

Mysarah Rahman said...

dh book la ni yer? settle lagi 1 benda =)

khairulhaya said...

mysarah:
hehehhe..baru book mulut je..duit book kasik hujung bulan je..sekarang da bangrkap beli barang2 kawen..

KAK RAINBOW said...

ohh roy dah dpt official photographer.pendapat nurul biar mahal sikit asal kita puas hati. selamay berpuasa roy

khairulhaya said...

NURUL:
btol tu nurul..bab op ni mmg roy prihatin sket..tp nk yg tlalu mahal mmg x berape nak mampu la..

ke..nurul nk sponser roy..hehehheh.selamat berpuase gak pada nurul n hubby..

aleena said...

asal pic terbaek dari ladang+diri puas hati dgn pic no hal punye kan:)

nway selamat berpuasa ya:D

khairulhaya said...

aleena:
thanks dear..memang btol kata2 leena tu..

Blog Widget by LinkWithin