CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, July 23, 2009

MISI TAK TAKOT MERTUA..

Peluh orang muda terpercik. Pelawaan gadis untuk kerumah-NYA disambut dengan kepala berbintang bintang. Nak pergi ke tidak, nak pergi ke tidak. Terasa diri sudah cukup hebat.
Berstatus seorang manager, berkereta yang boleh langgar had laju standard hi-way Malaysia, berpendidikan sekular dan agama yang seimbang dan segalanya galanya woahhh dalam hidup. Tapi jumpa bakal mertua? apekah?



Ditambah dengan momokan bapa mertua garang? Apakah signifikan bapa mertua garang? adakah mahu berkahwin dengan bapa mertua? itu sumbang sah sah haram namanya. Tapi kenapa peluh terpercik?


Haaa. Dalam diri seorang lelaki rasanya tidak perlu takot untuk berjumpa dengan mana mana manusia hatta bakal mertua. Tapi yang perlu takot adalah perempuan. Kerana lelaki boleh pusing 360 jika mertua mengong :p ske ske hati je guna perkataan mengong.
Ye perempuan perlu takot kerana statistik menunjukkan bahawasanya kadar kelahiran bayi adalah melebihi kadar perempuan yang berkahwin. Tak caya? Rujuklah waklupedia. Hahah!
Makanya, perempuan diluar sana… jangan dimomok dengan cerita ngeri haru biru dan macam macam lagi terhadap seorang lelaki. Terimalah hasrat seorang lelaki dengan sewajarnya. Jika hantaran RM1, pulangkan baki RM0.80c. Itulah tanda harga diri sewajarnya atau lebih mudah TIMBANG RASA :p~


Kesimpulannye..perlukah kite takot dengan bakal mertua kite???bagi aku..x perlu la kot nak takot kerna mereka juga makhluk Tuhan..cume perasaan nerves tu harus la ade pada pertemuan pertama kan..semua org pon pernah mengalaminye..pada aku yang penting kite harusla menghormati mereka sama seperti kite menghormati ibu bapa kite sendiri..btol x??

Pertemuan aku ngan mertua ketika bakal bapa mertua aku kembali ke rahmatullah sbb xcident..memang sedih mase tu..lg2 tgk tunang aku menangis bile kehilangan bapa tersayang.seharian aku disana n hingga selesai tahlil..

Pada mulanya hubungan aku x mendapat restu dari bakal ibu mertua disebabkan jarak usia aku n abg k beza 2 tahun.bg kami "cinta adalah pertemuan 2 jiwa n bukannye 2 usia"nak buat mcm mane andai itu sudah tertulis untuk kami berdua..tp bile sudah saling mengenali..bakal ibu mertua semakin sayang n berpesan dengan anaknye supaya jangan persiakan aku n mendua kan aku..


Bukan susah nk amik hati mertua ni..cukupla kita hormat..sayang..belikan ape yang mereka suka n sesekali pikatla hatinya dgn masakan..mudah bukan..sebelom mengakhiri entry ni,meh aku nk tayang sket gmbar aku ngan bakal mak mertua..

mase aku tunang..


Pada sesiape yang nak berkongsi pengalaman..meh la comment erk..sangat la di alu2kan..mesti pengalaman korang lg best kan..

Nota kaki: sayangi lah mertua kita seperti mak bapa kita juga..sebelom pikat anaknye..kenela pikat hati mak bapanya dulu..ngeh..nge..ngeh..

2 comments:

Dayu said...

jangan rasa takut
cuma tanamkan rasa hormat, tu yg penting.. baru la ikhlas
ya..kena sayang derang sama mcm kita sayang mak ayah sendiri
derang insan kesyangan lelaki pujaan kita...mesti dia hepi tgk kita boleh sayang mak pak dia takde beza ngan mak ayah kita..

ye, mmg tak senang nak timbulkan rasa mesra,tapi tak juga mustahil

kena la usaha skit gak...

khairulhaya said...

btol tu pn dayu..yang untungnye dayu sbb rmh pak n mak mertua dayu jauh..mcm roy ni..dekatla sgt..

biase dtg menjenguk sbln 2,3kali je..tu pon disuruh dtg tiap2 mnggu.nk dtg slalu sgt pon xsedap gak org tgk..

ape pon roy syg bakal mak mertua roy tu..anda bagaimana???

Blog Widget by LinkWithin