CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, August 18, 2009

BILA RAMADHAN MENJELANG TIBA


~RAMADHAN OWH..RAMADHAN~




Selamat pagi Malaysia..tetiba terase mau mengUpdate sesuatu yang baru n pastinye topik yang mau di kongsi bersama adalah pasal bulan ramadhan yang bakal menjelang lagi bape hari nih je lagi kan.harap2 puase ganti sudah pon dilangsaikan okey...


pastinye sudah ramai yang tidak sabar mahu menanti bulan yang penuh kemuliaan ni..banyak mende yang sudah dirancang n direncanakan.sudah pk mau buat biskut n kek..juadah ape yang mau disajikan mase berbuka nanti..nak berbuka dgn yang tersayang di mane..n macam2 lagi la kan.


kalau korang perasan,pasaraya2 di seluruh malaysia nih da mula berpesta menjual bahan2 kuih..biskut2 juga sudah mula dijual..pelita2 juga sudah banyak n bersepah2.walhal puase pon blom.iklan2 di tv juga sudah banyak yang berkaitan dgn puase.owh..x sabarnye aku nak sambut puase..(poyo jer)

**pelita raya**


gambar kat atas nih sempat aku snap minggu lepas,meriah btol pasaraya Carrefour nih..biskut raya..bahan2 biskut n kek..baju n macam2 lagi sudah dijual(macam2 ada).okey,cerita pasal biskut ni..aku baru je dapat sample biskut raya..pagi2 lagi sudah ade yang meletak sample biskut ni atas meja aku.lepas sorang..sorang lagi yang bagi sample..macam tau2 jer tahun nih aku x mau bikin biskut sendiri..meh layan sample biskut yang baru aku dpt tadi erk..layannn...



**biskut n tempeyak kacang dhal**


tapi sample yang aku dapat tadi xbape nak tip top la..mau tercekik pon ade..hak3..korang sume pon pastinye da merase sample2 kuih nih kan.ramai la kengkawan n jiran2 yang dok sebok mempromote biskut diorang nih.tahun ni mak aku bilang mau bertemakan kuih2 tradisioanal je.macam wajik..dodol..kuih goyang..tempeyek n mcm2 lagi la yang tradisional.mungkin klu ade biskut modern pon sejenis 2 je.yang lebih tu mesti la jeruk n kekacang je.

**sesi merase**


huhu..kasihan cik mizah ni..tgh aku snap gambar tetiba die muncul kt belakang..maaf la erk..x dapek den nak tolong..maka gambar aku sorang je yang terang..jelas n nyata..hak3..saat ni sedang menanti sample2 kerepek plak..cepat la oii hantar sample tu.koman2 dapatla mengisi perut aku yang kosong nih.jahatnyeer aku..


k la..sekian dahulu..mau bereskan kerja2 yang x bape nak banyak ni..nanti2 aku sambung lagi okey..chau shin chi..

9 comments:

Unknown said...

tu lah
mood raya muncul cepat sungguh..
giant,carrefour..smua dah start jual brg kuih
kuih raya pun dah ada
patung2 pun dah pakai baju melayu smua..

khairulhaya said...

nampaknye pn dayu sudah mula aktif memberi komen..kire da sihat la ni erk..

yela dayu..skrg kt pasaraya sudah mula menjual itu n ini.yg pastinye dayu juga x ketinggalan kan beli bahan2 kuih tu..hak3..

chaiyok2..nanti bole bg roy rase okey

~daRLee ZuRiS~ said...

ahaaa...nie nk sambut puasa ke raya trus nih?
;P

Siti Hajar said...

saya mahu cepat2 raya n puasa sebab x sabar2 nak bulan 3..hiks~

khairulhaya said...

~darlee zuris~:
dua2 pon bole gak..memang xcited gile nk sambut bulan ramadhan ni.bole kah aku bertahan untuk menerima ujian di bulan yg penuh kemuliaan ini..

siti hajar:
same la kite..punye tujuan yg same cume bezanye majlis kamu lebih cpt dr roy.ikut roy dulu pon mau bulan 3 sempena bday abg k roy tu..tp last2 mybe bln 7 kot..insyaallah..

KAK RAINBOW said...

puasa belum lagi tp dah ada mcm2 promosi raya nie kan? mood raya dah ada tp tak ada nak wat persiapan beriya2 sbb saya tgh pregnant. fikir pasal beli brg baby jer :)

khairulhaya said...

nurul:

adatla tu bakal2 ibu mcm kamu.baby harusla di dulu kan.

kamu pasti akan tampil lebih berseri dgn pakaian mengandung kan..lagi special tuh..

persiapan tahun ni pon biase2 je bg roy sbb duit bnyk nk pakai utk preparation kahwen nnt.

en_me said...

salam ramadhan akak misi ittewww..

khairulhaya said...

en_me:

hai..salam ramadhan buat kamu juga..

tq sudi jenguk blog ni..

Blog Widget by LinkWithin