CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, September 15, 2009

ALAHAI DUIT RAYA(^_^)

**untuk anak buah2an aku yg tersayang**


"Anuar Zain:Wajik dan dodol jangan lupakan
Peninggalan nenek zaman berzaman

Elina:Asyik bersembang pakcik dan makcik
Hai duit raya lupa nak di beri "

terdengar lagu dendangan anuar zain n elina ni buat aku rase tibe2 nk mengupdate tentang perihal duit raya...

teringat juga pada zaman kanak2 riang aku dulu..MASE ZAMAN BUDAK HINGUSAN DULU2..rindunye saat2 tu sume..tp da lame mase berlalu..sekarang da jadi tunangan orang pon.harapan nak dapat duit raya memang xde la kot.sape nak bg kan..abg k pon x pernah bagi..

kalau dulu kite dok sebok2 kutip duit raya dari orang..sekarang bile da keje kena la tukar status tu..kite plak la yang kene keluar duit raya bg kt bebudak.hampir koyak gak poket ni..parah gak dah nih..

anak buah2an juga da bertambah sorang..budget juga serta merta bertambah..termasuk la anak buah abg k juga..seb baik baru 5 orang.tahun depan kalau sah kami jadi suami isteri..bole la jimatkan sket budget..kalau mcm sekarang ni..masing2 keluar ang pow untuk anak buah kedua2 belah pihak..

biasenye tugasan memberi duit raya ni aku yang pikul sorang2..sebab bapak aku percaya kat aku bab2 kewangan ni..bila anak2 buah tiri datang(maksud aku anak2 kakak n abg tiri aku)termasukla anak jiran2 or sedare2 terdekat..aku la yang kene hulur duit raya..masing2 la beratur menyendeng nak duit raya dari aku..macam aku je yang keluar budget semua tu..

tahun ni nilai duit raya masih sama mcm tahun sebelomnye..kalau dulu anak buah x lebih 5 orang..berani la kot nak bg yg merah2 tu..sekarang..bg yang hijau2 je sudah.korang paham2 sendiri da la erk.tu je yang aku termampu..lagi pon nak kumpul duit kahwen lg..

sekian dulu untuk entry ni..keje sedang melambak2 ni..kepala ni pon da penoh..memory full..

**W.A.S.S.A.L.A.M**



No comments:

Blog Widget by LinkWithin