CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, September 08, 2009

DOAKAN GIGI AKU SELAMAT:-(

..Salam..

hai..bertemu lagi setelah beberape hari bercuti..rindu banget sih same ini blog.tapi nak buat mcm mane kan..kat rumah aku bkn ade internet pon..ade broadband pon x bole pakai.hampas betol!!!


selama 3 hari bercuti..banyak keje2 yang telah dibereskan..da mcm bibik je aku rase.mane x nye..da la keje2 mengecat aku sorang yang buat.ade abg n adik pon x bole diharap.hari sabtu aku rase mmg da x larat nak teruskan puase.baru setengah hari aku da nak setengah mati.da siap mengecat..nak kene lap lantai yg comot bekas cat2 kapur yang menitis pada permukaan lantai plak.terpaksela gunekan kain lap..bukan mop okey..........seksa giler aku rase..DUGAAN..


hari ahad pagi plak..sakit gigi menyerang sekali lagi..mase tu mcm nak meraung je..TOLONG!!!!sampai hari ni masih berdenyut gigi aku nih..keputusan terakhir yg terpakse aku pilih adalah berjumpa doktor gigi..da tahap gaban sakitnye ni..naseb baik abg k sentiase ade n memahami masalah yang aku tanggung ni.petang semalam pon dia ade ajak ke klinik tp rasenye tutup jadi aku tangguhkan dulu niat aku yg suci tu..



semalam petang sebelom buka puase abg k datang rumah jap hantarkan ubat sakit gigi..kejap2 dia msj n kol tanye keadaan aku.time tu aku rase macam x berape nak sakit je bile ade insan yang prihatin ngan sakit aku nih.malam td ade abg k msj..klu masih sakit lagi,x yah keje hari ni n dia akan bawak aku gi klinik..bestnye sbb abg k nak temankan..:p





hari ni aku masuk keje gak sbb pk kan ade keje yg sedang menanti..laju tangan aku siapkan keje2 tu semua hari ni..bos aku plak x renti2 bagi keje..sbb dia tau aku nak halfday ari ni kan..xpe..lg bape jam je nak balik da.kol 1 kang aku cabut la..


kalian tolong doakan agar gigi aku x di cabut erk..x rela je rasenye umur muda2 mcm ni da kurang 1 gigi..muda ker???hahahhh..setakat tampal okey la..aku mmg da xbole tahan ni..sampai demam aku dibuatnye..yang x bestnye lagi..aku da kantoi 2 hari sbb sakit gigi nih..WWWUUUAAARRGGGHH!!!!!




sekarang ni pon aku da rase debarannye..harap2 gigi aku selamatla hendaknye dari di cabut..tolong la doakan aku erk..sakit 1 hal..ongkos pon nak kene kire gak..da la nak raye ni..


sebelom tu..aku ade jumpe beberape petua nak hilangkan sakit gigi..meh bace erk..kite kongsi same2..mane tau len kali korang ade masalah macam aku nih..so boleh la malkan..selamat mencoba:

1. Cara yang paling cepat emnghilangkannya, tumbuk beberapa kuntum bunga cengkih. Kemudian sumbatkan pada gigi yang berlubang tadi.


2. Kunyahlah sirih yang dicampur sedikit kapur. Letakkan pada gigi yang sakit.


3. Goreng asam jawa beberapa minit. Kemudian bakar sedikit garam kasar ke dalam daun pisang. Tumbuk kedua-dua bahan ini sehingga halus. Kemudian tampalkan pada gigi yang sakit.


4. Hiris bawang putih dan tempelkan pada gigi yang sakit. Biarkan selama satu jam.


5. Rendamkan sedikit gambir dalam setengah cawan air suam. Tumbuk sehingga separuh hancur.Masukkan gambir ini ke dalam gigi yang berlubang.




okey la..sampai sini dulu..ade keje yang harus dibereskan sebelom aku balik..kalau aku sihat..esok aku keje okey..kalau x kene la amik mc jawapnye..nanti aku story lagi erk..


sekian..


**W.A.S.S.A.L.A.M**

2 comments:

NURUL said...

alahai roy. nurul dulu penah sakit gigi tp dah lama laaa punya laa sakit time tu. last2 tak tahan amik penandol dgn kapas letak kat gigi tu. ada rasa lega sikit.

khairulhaya said...

hai mama nurul..roy skrg da ditahap selesa..da bole tido malam.cume masih susah nk mengunyah je..

sedihla gigi da kurang 1..wwuuuaarrgghh..

Blog Widget by LinkWithin