CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Friday, October 09, 2009

MISI KEMBALI BEROPERASI(^_^*)..

HAI..



Salam bertemu kembali..sehari x melihat blog sendiri..terase rindu yang teramat sangat..baru ku tinggalkan sehari seperti beribu tahun lamenye..ahhh..rindunye..hei!!ape kau melalaut ni..


okey..berdasarkan tajuk besar diatas..misi persiapan kahwen aku sudah n akan kembali beroperasi semula..mase tinggal 9 bulan je..pejam celik..pejam celik mase semakin singkat..maka kenela bekerja lebih keras..banyak mende nak kene buat..cat rumah..cat bilik..buat pomander ball..bunga telur..langsir lagi..haiihh,macam2 lagi la..



seperti yang dijanjikan kelmarin..aku ke HKL lagi semalam bersama mak n ayah untuk menjalani CT SIMULATION..kali ni tanpa sebarang kesesakan n perjalanan sangat lancar tanpa aku sesat kemane2..bagus..aku da semakin teror nampaknye..dan Allah juga maha adil..maka semalam kereta ku plak yang kene block..padan muka ko roy..tapi aku berjaya,x sampai 5 minit aku da dapat keluar dari kotak parking tu..naseb baik xde pen n kertas..kalau x..mau aku tinggalkan warning note pada kereta yang block kereta aku tuh..hak3..pandai plak aku marah erk..


sekitar jam 12 tengahari aku berjaya keluar dari HKL..mahu terus pulang terase rugi..sebab dalam hati sudah berniat mahu ke SEMUA HOUSE..nak cari parking punyela susah..last2 aku parking je dalam bangunan semua house tu..tapi kasihan sama emak n ayah karena terpakse ikutkan anaknye ni..



memang x patut aku nih..pentingkan diri sendiri..dah la emak n ayah x sihat..ayah plak kene puase..perut lapar..aku plak bawak ke sane semate2 mahu membeli barang2 untuk membuat pomander ball n bunga telur..aku tinggalkan mak n ayah di kaki lima semua house sebab kat luar tu je ade bangku..nak berjalan..mak n ayah memang x larat..jahat aku nih kan..sedihnye..




tapi aku puas hati sebab barang yang aku nak sangat beli tu..sudah berjaya di temui di SIN YIN..meh layan barang2 yang berjaya aku beli semalam..layannnsss:-


**foam ball,crepe paper,dawai n wayar utk buat bunga dip**

balik dari KL,singgah makan di Sungai Buloh kepong..da kenyang teruskan perjalanan pulang..sampai rumah..mandi2 pastu keluar lagi ke bengkel abang k sebab akak aku mintak abang k tukarkan minyak hitam kereta dia..sambil tu dapatla jumpa abg k..sebelom tu aku singgah rumah kakak abg k sebab nak tau cara2 buat bunga sabun..




**dalam proses** **tada..da siap**



siap je sekuntum bunga sabun tu n da tau step nak ukir sabun untuk dijadikan bunga..maka cepat2 aku bla dari rumah bakal kakak ipar aku tuh..lagi pon abg k da lame menunggu,mesti mengamuk kalau aku lambat..dan ternyata,sampai je bengkel abg k..raut wajahnye berubah..sangat menakutkan.aku memang da pahamla kalau abg k da buat muka macam tu..serius giler..seram jer..untuk menghilangkan ketakutan..aku hanya tersengih2 dari dalam kereta n tunjuk PEACE!!!dengan harapan boleh berdamai tapi malangnye aku tetap kene dengar bebelan dari abg k..ape boleh buat..dengar sajalah..tapi syukurla marahnye x di pendam lame..kejap je da okey balik..





**doktor k yang sedang merawat**



siap je repair kereta..aku mintak abg k belanje..x patut kan??da la aku mintak tolong dia..pastu aku minta belanje..tapi semalam abg k sangat baik hati so dia belanje n bawak aku jalan2..lepas abg k tukar baju kat opis bengkel tu..kami terus ke kfc kuala selangor..lepas makan ,cuci mata jap pastu ingatkan abg k nak balik terus..sebaliknye abg k bawak ronda2 pegi bukit malawati..banyak kenangan manis kami disana..sekolah kami pon terletak dikaki bukit malawati.rindunye pada kenangan zaman muda remaja dulu2..




**tengokla..aku da semakin gemoookk!!**





**rumah api**



**kengkawan abg k..hak3..**


indahnye dunia aku semalam..banyak hal2 berkaitan perkahwinan yang kami bincangkan..perbincangan juga berjalan secara aman n damai..segala kegiatan mengecat rumah akan dijalankan secara perlahan2 bermula bulan hadapan..pomander ball n bunga telur juga akan aku kerjakan bulan november yang bakal menjelma x lame lagi..wah..pokok2 bunga aku pon dah lame x mendapat sentuhan jari jemari aku nih..kasihan..semakin kurus n kering je pokok2 bunga aku tu..


semalam juga ade sedikit kezzuutan dari abg k..mase aku ajak abg k pegi minum..aku ajak la naik kancil tu je..senang sket tapi abg k berkeras nak naik kereta dia gak.rupe2nya dia dah upgrade radio dia..dari vcd ke dvd.dia tau aku boring n mengantuk kalau naik kereta dia tu..tapi bahaya la pasang dvd ni..boleh menyebabkan kite cuai..tapi aku sempat warning abg k supaye jangan gatal2 tengok menda yang bukan2..kalau kengkawan dia nak tengok cerita bukan2..sila turunkan saja tepi jalan..ini amaran keras okey!!


**kenapela abg k suke membazir..**

sekian dulu luahan isi hati aku untuk hari nih..rasenye macam da panjang lebar aku berceloteh..doakan misi aku berjaya okey..semangat memang tengah berkobar2..wassalam:p

"HIDUP JAWA RANGERS"

**T.A.M.A.T**

6 comments:

PUAN THALHA : said...

wah. thanks for the info tentang kedai yang jual pomander ball ru. kite dah lama carik kat jb. banyak kedai kat ayer hitam tanya tak ada jual. diorang buat pomander ball guna gabus kotak je. huhu. neway, 1 bola tu berapa rm?
ekeke. okay. akan ke kl hujung bulan ni. utk pomander ball, kite nak try wat yang diy je. hihik

aleena said...

apekah cerite bukan-bukan itu..ngee:P

waaa just left 9 months g ya..chayok:)

KAK RAINBOW said...

hehehe roy roy bila nurul baca entry roy mesti ada tersengih tersenyum sorang2.

oohh kamu sgt rajin ye gigih siapkan persiapan kawin :)

~daRLee ZuRiS~ said...

bnyk masa lagi
buat persiapan pelan2 ek
supaya hasilnya memuaskan hati nanti.:)

lain pulak kitorang
mr sharil yg tak suka pasang menda alah tu kat kete
padahal..tau die dengki ti bini die dok layan cite,die kena drive sorg2.hehee...

khairulhaya said...

~thalhazlin~
hai thal..kebetulan roy jumpe..ari tu cari kt sayang you xde..dah lame gak carik foam ball tu..harge x ingat sgt..ikut saizla..tp x la mahal sgt pon.roy beli tu yang rm3.60 n rm2.40 x silap roy..

semoga thal jumpe foam ball tu erk..gud luck bebeh:p

aleena:
aik..soklan bahaye ni..kamu masih belajar..x bole tau okey..hak3..

thanks dear:p

khairulhaya said...

NURUL:
alamak..tersengih sorang2..dasyat nih..hak3..roy memang suke hiburkan orang pon..harap mama nurul enjoy ngan blog roy ni erk..

ye..roy memang rajin..hak3..bukan ape,sekadar kepuasan je..sentiase la bagi semangat pada roy erk:p

~darlee zuris~:
hai mummmy zuris..time kasih bebanyak erk atas sokongan kamu..amat roy hargai..thank u..i love u..

Blog Widget by LinkWithin