CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Monday, October 26, 2009

WEEKEND YANG KIAN PADAT..PADAT SANGAT!!


Assalamualikum..


alamak..dah lame x mengupdate tibe2 rase macam lupe plak macam mane nak cerita..nak mula dari mana dulu pon aku blur..tapi berdasarkan tajuk diatas..ofkos la aku nak story kisah weekend aku yang kian padat.lagi2 dah lepas musim perayaan..maka berduyun2la yang nak melangsungkan perkahwinan..

bile sebut bab kahwen2 ni..kepale semakin pusing..untuk bulan november nanti je aku dapat beberapa kad undangan..penin..penin..hari sabtu yang lepas..sepupu aku baru je melangsungkan perkahwinan dengan lelaki pujaan hati beliau..majlis yang agak simple n sederhana memandangkan beliau adalah anak yatim piatu..maka sebagai sepupu,harusla menghulurkan bantuan merewang..majlis pon berlangsung 1 hari sahaja..


**memang secocok..cubby n comel sangat**



okey,habis sudah kisah pengantin ni..malas nak story panjang..minggu depan akan bertandang ke rumah pengantin lelaki di melaka..jika tiada aral..kami sekeluarga akan kesana..yahhhooo!!!sekitar jam 3,aku da terbongkang kat rumah kerna keletihan..x sampai setengah jam..aku dapat panggilan dari seorang teman yang bakal melangsungkan perkahwinan pada pertengahan november nanti..rupenya mahu datang kerumah n minta aku temakan beliau ke rumah kawan2 yang lain..wah...kira dashyat gak aku ni erk..tiap kali kengkawan nak kahwen..sume datang jemput aku n mintak temankan serta tunjuk arah rumah kawan2.aku ni...rumah sape je yang tau..sebab tu bab2 teman hantar kad jemputan n jadi posmen kontrak ni memang menjadi tugas aku..xpela..ape salahnye berbakti pada kawan2 aku kan..

**kad jemputan yang mahu di edarkan**

selesai sekitar jam 6pm..sampai rumah plak mak aku ajak ke klinik k.selangor untuk mendapatkan rawatan..sudahnye sampai ke tanjung karang aku bawak mak an ayah jalan2..memang best..letih giler seharian berjalan..tapi sempat gak malam tu aku buat bunga untuk pomander ball aku tu..da banyak gak yang siap..meh aku tayang sket erk..sket je..


**masih dalam proses**

pagi ahad plak,macam biase la..aku dah start balik mengadap pokok2 bunga yang dah lame x mendapat sentuhan dari jari jemari aku nih..rindu babe..nak2 plak aku da beli gunting untuk pangkas ranting n dahan2 bunga tu..ntah sape yang guna gunting lame aku tu sampai patah..jadi untuk melepaskan gian..pagi2 lagi aku da mulakan operasi..baju tido pon aku x ganti tau..hak3..

**see..see..pakai baju tido lagi,mengigau ape..**


seronok bila tengok pokok2 bunga da kembali segar..aku dah mula balik aktiviti menggembur..memangkas..menanam n macam2 lagila..nak kasik meriah sket rumah aku.atleast time majlis aku nanti..pokok2 ni semua akan berbunga..seolah meraikan hari bahgia aku..ngeh..ngeh..ngeh..bila cuace dah terik..cepat2 aku sambung aktiviti dalam rumah plak..macam biasela..x perlula aku nak cerita..harap maklum saja lah erk..aku kene siapkan kerja2 aku semua sebab dah janji ngan abg k nak pergi ke Alam Sentral,ada pameran pengantin..



seperti yang dijanjikan,abg k datang jemput sekitar jam 2pm..tapi ppemergian kami kali ni amat tidak seronok..hilang mood aku..abg k la ni,sebenarnye dia x berkenan ngan baju yang aku pakai..pastu pandai2 cakap baju tu dah lusuh la.ape2 je..tegur make up aku plak..adooiii..bikin spoil saja..macam2 gak abg k tegur tentang imej aku..memang ada betolnye kata2 abg k tu..



susahkan kalau dapat lelaki yang cerewet ni..mybe abg k suka gadis yang sentiasa berhias n kemas je..aku plak bersiap ala kadar je..sebenarnye aku dah lame x beli barang2 make up..asal beli je mesti kene kibab ngan akak aku..tu yang malasnye..pastu abg k suruh keluarkan barang2 yang ade dalam bag aku..yang lain mcm biase la..tapi aku just bawak lipstik n perfume je..boleh abg k cakap "itu je yang ade dalam bag ayang??"ala..mane la aku rajin nak beli wat mase ni..ingat nak beli untuk hantaran time nikah nanti je..abg k ni dah macam perunding imej plak..



bila dah jadik macam ni..aku tekad nak ubah diri..nak gunting sket rambut aku yang dah sampai paras pinggang ni..pastu nak jaga baik2,buat rebonding ke ape ke..janji abg k sukeee..pastu agak2 time tu wallet dia tengah berkepuk2..aku ajak masuk watson ke..amik banyak2 barang make up..complete semua..masuk dalam bakul n suruh abg k bayar..korang tunggu je la aku update entry tu erk..yang pasti nye xde yang menarik sangat sekitar pameran tu berlangsung..x semeriah dulu..


** ni je yang sempat snap kat hand phone aku**

x lame pon kat Alam Sentral memandangkan mood x berape nak bagus..balik terus n tapau zinger burger di KFC n kami makan di pantai remis..tu pon masih sempatgaduh2 manje pasal kereta..aku x tau nak pilih kelisa or saga blm yang baru tu..abg k suruh amik kelisa je..dulu..memang aku tergila2kan sangat keliasa tu..tapi family aku yang dok sebok suruh amik saga..penin..penin..bapak aku da cukup baik nak bayarkan deposit..aku kire beruntung,dalam adik beradik aku..aku sorang je yang bapak aku offer nak belikan kereta..susah2..x yah beli kereta..biar aku naik motor lagenda aku tu sampai jadi besi buruk n bole simpan kat muzium..



balik tu..tengok anak buah2an aku tengah dok suka n bergumbira menggayakan basikal baru hasil kutipan duit raya mereka..ape lagi..tumpang sekaki la aku..nak hilangkan strees yang dah x dapat dibendung tu maka aku salin pakaian n berebut naik basikal tu..maklumla dah lame bebeno x mengayuh basikal..sampai anak buah2an aku kejar..tercungap2 aku dibuatnye..best!!!meh aku tunjuk sket basikal baru tu erk..sila layan gamba rajah di bawah:-



**hak3..3 dara pingitan**


okeyla..panjang sudah rasenye laporan aku kali ni..bukan ape..saje je update..x moh bagi blog ni sunyi..kang berhantu plak blog aku nih..ni pon dah berhabuk..debu..sawang semua ada..


sekian..


chau shin chi..


**T.A.M.A.T**

3 comments:

KAK RAINBOW said...

roy..nak tanya roy sebenarnya dok mana? keja mana? sbb nurul baca ada pi pantai remis pi kuala selangor. hehehe kompius.

kalu nurul kan roy nurul pilih saga. besar sikit. tp kelisa pun comel kan.

khairulhaya said...
This comment has been removed by the author.
khairulhaya said...

NURUL:
ok..roy jawab erk..kesian,sampai kompius plak dah..
roy dok s.buloh sasaran(daerah k.selangor)
nape?nurul ingat p.remis yg kt perak tu erk?x la..kt jeram pon ade pantai remis gak..tp xla secatik mane pon..buat tmpt2 lepak hujung2 minggu tu boleh la..

tu la..roy kompius..saga besar sket..mnyk pon jimat gakla..tp dah lame idamkan kelisa putih..

roy berserah pada takdir..ada rezeki..adalah..

Blog Widget by LinkWithin