CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Thursday, January 14, 2010

KALAU DAH X ADA REZEKI..

Assalamualaikum..salam pembuka bicara..
Ada berita sedih yang mau dikongsi bersama..first aku nak story tentang handphone kesayangan aku..2 hari lepas mase pulang dari kerja..aku singgah sekejap di kapar..konon nak survey tilam kekabu untuk ayah..tapi dah alang2 aku survey la sekali set katil..mase tu aku pegang lagi handphone tu..dekat kol 7 petang baru aku gerak..hati dah berdebar bile tengok cuace kat luar dah mendung n gelap..aku risaukan abg k je marah kat aku sebab balik lewat..dan bile dah separuh jalan baru ake perasan handphone aku dah x ada..time tu rase macam nak nangis je..
banyak kenangan aku dalam handphone tu..mujurla banyak gambar2 dalam tu aku dah transfer kat dalam pc kat opis ni..selamat..no tepon kengkawan n msj2 semua hilang..sedihnye..wwwuuuuaarrgghhh..aku pon berhenti kat rumah kawan aku,kebetulan die bekerja mase tu..abg die yang tolong bagi pinjam handphone die..masih lagi ade ringtone..tapi kat mane erk handphone aku time tu?adakah jatuh kat jalan or tetinggal kat kedai perabot..
hati mula rase x sedap..aku patah balik ke kedai perabot berkenaan..jauh gak la tp hampeh..memang x jumpe..taukee kedai tu cuba kol gak masih ade ringtone tapi entahla..mungkin bukan rezeki aku..maka balik la aku dengan hati yang sedih..dah la kena hujan..basah kuyup aku balik rumah..dekat kol 8 malam baru sampai rumah..
berita ke 2 yang mau di kongsi bersama adalah berkenaan ayah aku..nampaknye ayah seolah2 sudah hilang semangat sejak berubat di perak pada ahad yang lepas..tiba2 ayah jadi patah semangat n ada memberi tahu aku yang mungkin hidupnye sudah tidak lama lagi..puas aku memujuknye n memberi kata2 semangat..aku ada bagi tau"x lama lagi kan kite nak kahwin..ayah x nak tengok ke kite kahwin??ayah cume cakap..kalau panjang umur..kite jumpe la.."time tu sedih sangat aku rase..
esoknye aku jemput pakcik saudara n isterinye untuk urut kaki ayah..dah lame kaki ayah bengkak n berat..mujurla pakcik tu banyak memberi kata2 semangat pada ayah..lega aku rase mase tu..tengok ayah pon macam dah okey je..
dan tadi..baru lepas aku kol akak aku..die ade bagi tau yang ayah ada cerita kat mak aku tentang wasiat..lebih kurang begitu la..lepas tu sempat pesan kat mak..kalau ape standby la kain..nanti senang..kalian faham x ape yang dimaksud kan begitu..Ya Allah..menitis air mata aku ni sekali lagi..pelbagi dugaan yang datang..x sanggup untuk aku hadapinye..kalian doa kan lah ayah aku sembuh macam dulu semula erk..
okeyla..tidak dapat aku menahan kesedihan waktu ini..maka aku tamatkan coretan aku setakat disini dulu..
**W.A.S.S.A..L.A.M**

6 comments:

nanonano said...

InsyaAllah,sem0ga ayah bransur pulih dn apa yg drancang bjalan dgn lancar,amin.
Dah,jgn sedey2 lg tao,bkl pengntin kne ceria,bru naik seri,hehe.

khairulhaya said...

NANONANO:
nano..rindunye pada nano..time kasih erk nano bg semangat kt roy..nano mgkn dpt rase ape yg roy rase skrg ni kan..

nak buat persiapan pon da xde mood..sedey la nano..

Siti Hajar said...

sedih..hanya boleh ckp sabar byk2..

khairulhaya said...

Siti Hajar:
thanks dear..berat dugaan yg roy sedang tempuh skrg nih..harap ayah akn kembali pulih mcm dulu..amin

adinda ikin said...

Sori sy terbca blog awk..erm...sedey rsa baca blog awk...sy rsa sy pun faham perasaan awk...coz my father pergi 1 week after i btunang...n xsempat nk tgok sy kawen bln 5 ni..sy doakan ayah awk smbuh n meraikan hari bahagia awk..n jgn henti mberi harapan ye pd die n terusan berdoa:)

khairulhaya said...

adinda ikin:
hai,salam pkenalan..time kasih atas doa kamu..amt terharu roy dibuatnye..harap kamu pon bsabar menempuh ujian dari Allah ni..ajal maut di tangan Allah..

Blog Widget by LinkWithin