CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Tuesday, January 12, 2010

SI TUKANG CAT

haiii...salam bertemu kembali..ape aku nak cakap erk..tibe2 plak otak jadi blank..owh..berdasarkan tajuk diatas..aku da start mengecat rumah di bahagian dalam or isi rumah..tang luar x bole la cat dulu kan..pudar plak kaler cat rumah aku..hilang seri nye plak nanti..hehehhe..



seperti yang dijanjikan..aku mau setle kan kerja2 mengecat isi rmh n bilik pengantin selewat2nya hujung bulan jan ni..x sabar mau siapkan..cume keadaan ayah yang x berape nak sihat lagi..maka ia melambatkan sedikit kerja2 mengecat..ape pon ayah lagi penting dari kerja2 mengecat tu kan..maka kerja2 mengecat aku mulakan pada petang sabtu kelmarin..hasilnye sangat memuaskan..


**si tukang cat yang tekun mengecat**

**sebelum..**

**selepas..**

amacam??sebenarnye xde la banyak perbezaannye kan..just lepas cat tu nampak la berkilat sedikit..maklumla aku just guna varnish..nama pon rumah kampong kan..so nampakla klasik sket..cume bahagian luar rumah akan di cat mengikut kaler asal iaitu kuning+putih+orange..

selain mengecat..semua langsir yang tergantung sudah pon aku tanggalkan..licin...x ada 1 pon yang tergantung..termasukla alas meja..sarung kusyen n yang sewaktu dengannye..tunggu la dalam bulan 5 or 6 baru gantung langsir baru...hehehehhe..x ada la banyak kerja kan..suka hati la orang nak cakap ape pon..janji aku x kepenatan..

owh ya..bercerita tentang perihal langsir..aku dah plan nak jahit sendiri..tapi bahagian badan langsir sahaja la..tang kepale langsir memang kami x reti..bukan ape..boleh jimatkan kos upah kan..jika tiada aral..abg ipar aku akan hantar service mesin jahit singer kami yang dah lama tidak di gunakan itu...aku pon bukan reti guna sangat..

nampaknye jam sudah menghampiri jam 1 tengah hari..waktu rehat pon dah nak habis..maka entry selanjutnye tentang cat mengecat kat dalam bilik pengantin akan disambung pada minggu hadapan..sila la tunggu erk..

sekian..

**W.A.S.S.A.L.A.M**

No comments:

Blog Widget by LinkWithin